RSS

jatuh katil!

ibu penat. ibu tertidur. ibu tak expect. OK, alasan tu dah tak bole diguna pakai.. from now on dah tak bole letak aqilah kat katil... my husband send me a link about baby jatuh katil, here is the story:




Maaf ye.. saya sekadar nak berkongsi cerita.. kisah bayi jatuh katil ni mengingatkan saya pada sepupu saya.. masa dia baby dalam 4 ke 5 saya tak pasti..dia jatuh dari sofa.. masa dia jatuh terus terdiam tanpa nangis mata je terbukak.. terus mak dia bawak dia g spital.. dia kene ambil air tulang belakang... sebab nye saya pun tak berapa nak pasti sebab masa tu pun saya sekolah lagi.. lepas dari.. berminggu2 dia ambik masa untuk menangis.. dia senyap je macam kaku.. hanya mata dia je gerak.. dalam sebulan lebih kot.. alhamdulliah.. dia dah boleh menangis dan bagi respon bila org bercakap.. tapi lepas tu dia akan kene macam kejang atau sawan kot dan tak ingat.. sampai la sekarang dia macam tu.. umo dia dah 20 tahun.. hidup dia sekarang bergantung pada ubat doktor.. puas dah mak ayah dia berubat.. dah tak terkira ustaz ke pakar perubatan kampung ke.. dari utara ke selatan mak ayah dia berubat kan dia.. tapi masih tak membantu jugak.. saya bercerita ni bukan untuk nak menakut2kan.. tapi cuma nak berkongsi.. supaya mana mak ayah yg pernah baby terjatuh tu hati2 la ye.. kalau nampak anak tu takde pape.. bawak jugak la berubat jumpa doktor ke.. kadang2 kita tak tahu apa kesan dekat dalam badan baby tu..




insaf. Aqilah pon pernah jatuh katil. mungkin 2 kali, oh atau 3! ibu dah letak bantal keliling katil. buat border aqilah. ibu cuma baring tepi dia tgk dia cakap sorang2, main sorang2. last ibu buka mata Aqilah masih kat sebelah. tiba2 ibu tersedar, aqilah dah kat bawah katil menjerit nangis kesakitan. Ya Allah, aku tertidur! tgk2 anak aku dah atas lantai!

Kesian anak ku..pastu tgk aqilah tbe2 dia tersenyum kemudian ketawa terkekeh2. Tersentuh ibu, pandai sungguh anak kecil ini mengambil hati. Walaupon dia sakit tp masih mampu senyum tuk ibu nyaT.T luv u sayang..

new rule: tak bole letak Aqilah kat katil walaopon sekejap! noktah.

0 ulasan:

Post a Comment